MALE, A VELIKE STVARI

Puno je pjesama napisano na temu ‘malo mi za sriću triba’, ‘sve što srce poželi, spava dušo u tebi’, … , i jedna sam od onih kojima su to uvijek bili klišeji.
Smatrala sam da se sreća ne dobije. Za sreću se radi i bori. Svatko za svoju, nekome nešto. Kažu i ‘gušti su gušti’.

Ja kao ja, redovno sam okretala očima na te ultra sretne ljude i parove koji se vole ‘to the moon and back’. Ali onda se zbližiš s nekim, razmijeniš par poruka pa to postane tipkanje bez početka, kraja i bez teme. Smješkaš se u mobitel, trzaš na svaki ton poruke, opustiš se, stekneš nekakvo povjerenje, zaboraviš na sve komplekse, budi se želja za jednim, drugim pa trećim izlaskom, dobiješ malo podrške, netko ti pokaže da vjeruje u tebe i misli da možeš, dobiješ muffin i red bull jer te čeka noć učenja za kolokvij… i odjednom, ‘malo mi za sriću triba’. Doslovno.

Samo da se ušuškam i udišem baš taj parfem, da slušam baš  te otkucaje srca, da se nađem baš u tom zagrljaju i da baš tu ruku držim čvrsto. Opuštena, nimalo zabrinuta jer sam ranjiva, sigurna i potpuno smirena. I samo se nadaš da taj osjećaj nema rok trajanja. Malo se i bojiš, jer što ako ima?!
Ne, ne… otjeram te  glupave misli i vratim se u svoj oblačić mira i sreće.

Ne volim kad me se promatra, ali uživam biti promatrana od njegove strane. Obožavam što znam da primjećuje kako stoji pramen moje kose, što zna na što pomislim kada se nasmijem onako bez razloga, što vidi svaku nepravilnost na mojoj koži i svaki taj kilogram viška koji odjednom ni meni ne smeta jer kada me zagrli, zagrli sve moje mane.
I ne, ništa baš ne radi, ali opet, sve radi.
Promatra me, sluša, obraća pažnju i na ono što ni sama nisam doživljavala, uklapa se u moj neki kalup i odlično popunjava sve prazinine koje su tu uvijek postojale.

Zbilja nisam od velikih riječi. Ne treba mi to. Male stvari postale su tako velike. A nisam se morala niti potruditi. Složilo se kao puzzle, uklopilo se, kao da je oduvijek tu bilo.

I naravno, javlja se ono neizbježno pitanje ‘gdje si bio/la prije?’. Bila sam tamo gdje sam trebala biti i prolazila ono što moram proći, tragala za onim što mi fali, istraživala što želim i što ne želim, … kako bih znala prepoznati kada napokon nađem.

I našla sam. Osjećaj je takav, a kažu ljudi da osjećaji ne varaju. Male stvari čine razliku, daju volju i poticaj, nadu i dodatnu želju, stvaraju ovisnost. I svo vrijeme ovoga svijeta mi nije dovoljno da se nauživam. Klišejasto od mene, zar ne?

Jedna od onih kojima je sve, što može biti, bila čista patetika postaje najumiljatija djevojčica, zaigrana i vedra, odjednom puna volje i elana, koja žuri ispuniti sve svoje obaveze kako bi nekako dočekala večer i ušuškala se na dobro poznatom i sigurnom ramenu.

I sve se svodi na već navedeno ‘malo mi za sriću triba’, na jedan osmijeh kada se sretnu pogledi, na jedno laku noć i dobro jutro, na jedno sretno na ispitu i javi kako je prošlo, na jedno pokrij se…. sjaj u očima i vječiti osmijeh na usnama…

Valjda zato i postoji toliko pjesama na istu temu. Jer nije to nešto što se može objasniti riječima.  Nije racionalno i logično, nije opipljivo i materijalno, ne zahtjeva objašnjenje i svoje mjesto, a ima sav prostor koji treba imati, stavlja okove dok istovremeno nudi svu slobodu ovoga svijeta. Nije ni savršeno. Ima svoje mane, ali i one su postale drage i nedostajale bi kada bi nestale. Nije mi ni stavilo ružičaste naočale na oči, ali mi je usmjerilo objektiv na pozitivu. Ma, nema epiteta kojim se to opisuje.
To se samo osjeća…. najveća pokretačka snaga, ako mene pitate.

I kamo sreće da se nikada ne ugasi xoxo vaša Petra Pan

Zagrljaj1

Oglasi

2 thoughts on “MALE, A VELIKE STVARI

Komentiraj

